УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ЗВЯГЕЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Міністерство освіти
і науки України
 

Корекційно-розвиткові заняття в ІРЦ

Дата: 20.01.2023 11:36
Кількість переглядів: 63

Фото без опису

Відповідно до Положення про інклюзивно-ресурсний центр одним із основних завдань ІРЦ є надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами, а саме:

- дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;

- дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу.

Також у Положенні зазначено, що корекційно-розвиткові послуги ‒ це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

За результатами комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи, фахівці ІРЦ визначають напрями та обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, яких потребують діти з ООП.

Метою проведення таких занять є всебічний розвиток дитини, а саме:

- створення передумов для соціальної адаптації та ефективної взаємодії;

- розвиток когнітивних процесів;

- підвищення загального інтелектуального рівня;

- формування комунікативних навичок та регулювальної функції мовлення;

- формування способів орієнтування;

- розвиток навичок емоційної саморегуляції;

- формування навичок предметної навчально-практичної діяльності та інше.

Враховуючи особливості розвитку, резерви потенційних можливостей і зону найближчого розвитку для кожної дитини визначається  зміст корекційно-розвиткових занять. Заняття можуть бути групові або індивідуальні. Тривалість індивідуальних психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять для дітей становить від 20 до 25 хвилин, а групових – від 35 до 40.

Ефективність корекційно-розвиткових занять напряму залежить від правильно визначених етапів роботи, підібраних вправ, вміло застосованих прийомів та методів і, звичайно,  засобів за допомогою яких здійснюється корекція розвитку дитини.

Заняття, які проводять фахівці ІРЦ, проходять у присутності батьків, а це надзвичайно важливий фактор партнерської співпраці та довіри між родиною та фахівцями. Батьки бачать та краще розуміють особливості та  стан дитини і відповідно цілі й завдання роботи. Взаємодія батьки-дитина-фахівці виробляє єдиний підхід до формування необхідних навичок. Батьки вчаться правильно організовувати роботу з дитиною вдома, отримують домашні завдання та закріплюють знання та вміння.

Заняття мають комплексний, міждисциплінарний та системний характер, що сприяє розвитку дитини та її успішній адаптації.

 

Олена Монжиєвська фахівець комунальної установи

«Інклюзивно-ресурсний центр» Новоград-Волинської міської ради



« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень