Про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи
Незважаючи на виклики сьогодення інклюзивно-ресурсні центри продовжують виконувати покладені завдання, задля забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи.
Відповідно до Постанови Кабінету міністрів України від 12.07.2017 року № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр» комплексна оцінка – це збір та інтерпретація інформації про особливості розвитку особи з метою визначення її особливих освітніх потреб та визначення її освітніх труднощів, розроблення рекомендацій щодо її індивідуальної освітньої траєкторії, модифікації чи адаптації освітньої програми (навчальних предметів), організації освітнього середовища, особливостей організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг.
З січня 2022 року фахівцями комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Новоград-Волинської міської ради проведено 236 комплексних оцінок дітей різних вікових категорій.
Вивчення особливостей розвитку здійснюється за письмовим (або он-лайн, використовуючи АС «ІРЦ») зверненням до ІРЦ батьків або законних представників особи.
Фахівці центру здійснюють ґрунтовне вивчення аспектів фізичного та мовленнєвого розвитку, особливостей пізнавальної та емоційно-вольової сфери, освітньої діяльності. Такий підхід дозволяє визначити сильні та слабкі сторони особистості та в подальшому побудувати якісний індивідуальний освітній маршрут для кожної дитини, враховуючи її потенціал розвитку. Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною.
Фахівці створюють комфортні умови для дітей під час проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку. Матеріали для обстеження добирають відповідно до індивідуальних особливостей розвитку, віку та можливостей дитини.
В ході виконання покладених завдань фахівці продовжують використовувати міжнародні стандартизовані, валідизовані методики, які сприяють зокрема і визначенню рівня інтелекту. Відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки першочергово надаються послуги внутрішньо переміщеним особам.
Надзвичайно приємно отримувати слова вдячності та позитивні відгуки від батьків та бачити сяючі очі дітей. Це дає поштовх постійно підвищувати фаховий рівень, вдосконалювати набуті компетенції кожного педагогічного працівника нашої установи задля ефективної професійної діяльності.
Вікторія Ридецька, фахівець комунальної установи
«Інклюзивно-ресурсний центр» Новоград-Волинської міської ради