УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ЗВЯГЕЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Міністерство освіти
і науки України
 

Всеукраїнський науково-практичний семінар "Освітній простір в умовах пандемії

Дата: 12.03.2021 20:49
Кількість переглядів: 102

Фото без опису

12 березня 2021 року відбувся онлайн Всеукраїнський науково-практичний семінар "Освітній простір в умовах пандемії", організований Луганським ОІППО спільно з НАПН України.

15 практичних психологів та соціальних педагогів освітніх закладів Новоград-Волинської територіальної громади мали змогу приєднатись до перегляду виступів та презентацій науковців та практиків різних рівнів психологічної служб из приводу висвітлення проблеми психологічної підтримки проблем в освітньому просторі, що виникли під час пандемії covid -19. Інші зможуть передивитися захід в запису на каналі youtube.

Під час семінару директор Українського НМЦ практичної психології та соціальної роботи НАПН України, доктор психологічних наук, професор Панок В.Г. презентував результати дослідження, проведене психологічною службою щодо стану учасників освітнього процесу в умовах пандемії.

Фото без опису

Аналіз даних свідчить, що сьогодні спостерігається тенденція до посилення емоційного напруження учасників освітнього процесу, що спричинено невмінням критично сприймати інформацію про особливості перебігу пандемії та її наслідків.

Основними висновками та рекомендаціями стали :

  1. Результати дослідження показали, що в суспільстві актуальним є запит на одержання достовірної інформації про шляхи зараження COVID-19, засоби профілактики захворювання, способи спілкування з людьми, які інфіковані або перехворіли, заходи, що вживаються центральною і місцевими органами виконавчої щодо запобігання поширенню пандемії. У зв'язку з цим необхідно провести скоординовану державну інформаційно-просвітницьку компанію із залученням представників центральної і місцевої влади, вчених, лікарів-інфекціоністів, авторитетних представників громадянського суспільства та інших фахівців. Засобами донесення об’єктивної інформації мають бути: офіційні повідомлення через інформаційні бюлетені, листи, розпорядження, які доводяться до керівників і трудових колективів, установ і закладів освіти; соціальні мережі, у яких публікується офіційна інформація (листи, розпорядження, статистика); центральне і місцеве телебачення.
  2. У рамках державно-громадського співробітництва потрібно залучати на всеукраїнському і місцевому рівнях до роботи соціальних служб та органів піклування і опіки громадські та благодійні організації для надання допомоги інфікованим і тим, хто перехворів на COVID-19, а також літнім людям, особам з інвалідністю, дітям і сім'ям, що виховують дітей з особливими освітніми потребами, малозабезпеченим сім'ям та родинам, що проживають у сільській (гірській) місцевості.
  3. Через систему післядипломної освіти усіх міністерств (насамперед, інститути післядипломної педагогічної освіти) необхідно налагодити впровадження курсів (спецкурсів), лекцій, семінарів, тренінгів із проблем запобігання захворюванню на COVID-19, забезпечення регламентів роботи в умовах пандемії на робочих місцях, дотримання карантинних заходів, надання першої домедичної допомоги, процедур вакцинування. Потрібно долучити до цієї роботи найкращих вітчизняних фахівців, епідеміологів, інфекціоністів, фахівців із соціальної роботи і соціальної педагогіки, практичних психологів.
  4. Для забезпечення якісного дистанційного навчання у закладах загальної середньої освіти рекомендується: забезпечити заклади освіти надійним інтернет-зв'язком; провести курси підвищення кваліфікації для педагогів з метою формування стійких компетенцій ІТ-користувача; провести курси тайм-менеджменту в умовах дистанційного навчання; організувати групи подовженого дня для дітей із малозабезпечених сімей, дітей з місцевостей, де немає надійного інтернет-зв'язку.
  5. Соціальним педагогам закладів освіти доцільно внести зміни у річні плани роботи, доповнивши їх питаннями: проведення роз'яснювальної роботи з педагогічним колективом щодо перебігу пандемії, засобів захисту від передачі інфекції у закладі освіти при роботі з дітьми, організації роботи в умовах дистанційного навчання (тайм-менеджмент), організації у закладі освіти груп допомоги і самодопомоги серед учнів, батьків і педагогічних працівників, надання соціально-педагогічної допомоги дітям і сім'ям, які перебувають у складній життєвій ситуації, дітям з особливими освітніми потребами, літнім та одиноким людям.
  6. Практичним психологам закладів освіти важливо внести зміни у річні плани роботи, доповнивши їх такими питаннями: профілактика серед вчителів і учнів COVID-булінгу, дискримінації і стигматизації інфікованих, або тих, хто перехворів на COVID-19. Основну увагу варто зосередити на роботі з негативними емоційними станами учасників освітнього процесу та підвищенні стресостійкості педагогів і учнів, профілактиці конфліктів, формуванні позитивних життєвих перспектив, роботі з депресивними станами.

Фото без описуТакож, цікавими, змістовними та своєчасними були виступи Байдик В.В., завідувача кафедри управління освітою Луганського ОІППО «Розвиток психологічної компетентності вчителя в системі освіти дорослих на сучасних методологічних засадах», Предко В.В., наукового співробітника Українського НМЦ практичної психології та соціальної роботи НАПН України «Освітній простір як головний осередок життєстійкості особистості», Марухиної І.В., завідувача НМЦ психологічної служби КЗ «Сумський ОІППО» «Робота психолога під час дистанційного навчання», Пось В.С. , практичного психолога/соціального педагога Охтирської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 11 «Особливості роботи психологічної служби ЗЗСО під час пандемії».

Особливу увагу та багато позитивних відгуків викликав виступ завідувача НМЦ практичної психології та соціальної роботи ОІППО Чернівецької області Романовської Д.Д. «Гармонізація психічного здоров’я, розвиток життєстійкості учасників навчального процесу». Слухачам семінару також стануть у нагоді її поради та  «Алгоритм проведення методики Шрайбера», який вона презентувала в якості інтелектуального дарунка працівникам психологічної служби.

Фото без опису

Хто зацікавився інформацією  Всеукраїнського семінару «Освітній простір в умовах пандемії: психологічні проблеми та рішення», може знайти його в  запису за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=5jJwQalsVPI

 

 

 

Практичний психолог ЦПРПП

Якубович Ольга


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень