Експертиза психологічного та соціально-педагогічного інструментарію
Діагностичний інструментарій є основою професійної діяльності працівника психологічної служби як, власне, діагностика є єдиним базисом, на якому ґрунтується вся розвивальна та профілактична робота. Від точності результатів діагностики у повній мірі залежить ефективність подальшої роботи практичного психолога та соціального педагога.
З метою забезпечення ефективності діагностичних методик, психокорекційних, соціально-перетворювальних комплексів, що застосовуються працівниками психологічної служби ЗЗСО та ЗДО Новоград-Волинської територіальної громади у своїй професійній діяльності, експертною комісією було проведено експертизу психологічного та соціально-педагогічного інструментаріїв.
На затвердження в січні-лютому 2021 року було подано26 документів, з них – 14 переліків діагностичного інструментарію та 12 психокорекційних та соціально-перетворювальних комплексів практичних психологів. Всі вони були ретельно переглянуті експертною комісією.
Карантинні обмеження внесли корективи в процедуру засідання експертної комісії: члени комісії мали змогу вивчити подані документи в зручний для себе час одноосібно. Всі рекомендації членів експертної комісії були враховані. Рішення приймалися колегіально.
В підсумку: одинадцять переліків психологічного інструментарію були затверджені на 5 років, тому що були сформовані за принципом відповідності методик:
• віковим особливостям учасників навчального процесу;
• вимогам надійності, валідності, достовірності;
• потребам працівників психологічної служби у дослідженні психічних властивостей особистості, станів, процесів та міжособистісних взаємин; особливостей навчально-виховного процесу;
• вимогам ефективного використання в умовах закладу освіти.
Також враховувалися можливості доступу до психодіагностичних методик, тобто їх наявність у збірниках психодіагностичних методик, затверджених Міністерством освіти і науки України.
На три роки було затверджено 3 переліки інструментарію працівників психологічної служби.
Психокорекційні та соціально-перетворювальні комплекси працівників психологічної служби були представлені 7 практичними психологами та соціальними педагогами ЗЗСО та ЗДО міської громади.
Особливої уваги заслуговують роботи Сусловець Оксани Анатоліївни – практичного психолога І категорії ДНЗ № 2: психокорекційний комплекс: «Адаптація дітей раннього та молодшого дошкільного віку до умов дошкільного закладу», корекційно-розвивальні комплекси: «Психологічна адаптація дітей дошкільного віку до навчання в школі», «Розвиток емоційної сфери у дітей старшого дошкільного віку», Возняк Анжели Олександрівни, практичного психолога ІІ категорії ДНЗ № 1: психокорекційні комплекси: «Адаптація дитини до умов закладу дошкільної освіти», «Готовність дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі».
За результатами роботи експертної комісії всі практичні психологи та соціальні педагоги отримали відповідні документи для своєї професійної діяльності.
Практичний психолог ЦПР ПП
Якубович Ольга